Jaunumi / Klienta atsauksme par Volkswagen Arteon Shooting Brake

Klienta atsauksme par Arteon Shooting Brake

Lasi vairāk

Pirmais mēnesis ar manu jauno Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Pag, kas ir Shooting Brake? Tas nozīmē, ka Arteon kopš 2020. gada tiek piedāvāts arī universāļa versijā. Un man šis Volkswagen lēmums ļoooti patīk! Mēdz teikt, ka auto iegāde ir emocionāls, ne tik daudz racionāls solis. Un Volkswagen Arteon viennozīmīgi ir auto, kas šīs emocijas un iemeslus tā iegādei sniedz pārpārēm. Visupirms, jau Arteon ārējais dizains – ikviens mans draugs un paziņa nepalika vienaldzīgs pret Arteon elegantajām dizaina līnijām, dažiem pat liekot uzdot jautājumu, kādas markas auto tas vispār ir (bieži nākas dzirdēt salīdzinājumu ar Mercedes CLS sēriju)?

Vai atceraties veco joku par to, ka Volkswagen neizmanto dizaineru pakalpojumus, bet gan aizņemas biroja apkopējas atstātās skices? Arteon noteikti nav šis gadījumus – ne velti paši Volkswagen atzīst to par skaistāko auto, ko tie jebkad ir radījuši un ir grūti tam nepiekrist. Malā ir atstātas ierasti konservatīvās VW Passat robustās līnijas, to vietā nākot hromētai, zemai un agresīvai priekšējā radiatora restei, kas liek Arteonam izskatīties krietni platākam, nekā tas patiesībā ir. Pārsteidzoši un ne pārāk bieži gadās, ka automašīna dzīvē izskatās iespaidīgāk, nekā profesionālos mārketinga reklāmas attēlos. Lai gan Arteon sērijas kupejas pa pilsētas ielām ripo jau vairākus gadus, mans Arteon Shooting Brake universālis piesaista daudzu pretīmnācēju uzmanību. Un tas nevar nepatikt!

Skaidrs, ka pirms auto iegādes man bija aptuvena nojausma, ko no tā sagaidīt. Būtībā tas, ko pirku, bija VW Passat, tikai smukā kleitā, augstpapēžu kurpēs un koši uzkrāsotām lūpām. Un pirms 2020.gada Arteon feislifta jeb atjauninājuma tas tā arī būtu bijis, jo ārēji pievilcīgais Arteon iekšpusē bija 99% Passat, kas, atzīšos, ļoti daudziem Arteon īpašniekiem un potenciālajiem pircējiem sagādāja vilšanos.

Tomēr jau pirmie kilometri jaunajā Arteon pozitīvi pārsteidz – priekšējais panelis ir pilnībā pārveidots, tas ir ieguvis jaunu ventilācijas resti, jaunu klimata kontroles vadību (ir pazuduši vairāk kā 10 gadus VW tik ierastie grozāmie temperatūras slēdži, to vietā viss ir kļuvis skārienjūtīgs un digitāls). Un arī pogas no stūres ir izgaisušas, to vietā nākot skārienjūtīgiem paneļiem ar pogu funkcijām, kuras izgaismojas un strādā tikai tad, kad auto aizdedze ir aktivizēta.

Jāsaka, ka tieši šīs jaunās skārienjūtīgās pogas pirms to lietošanas radīja bažas, ka tās nebūs parocīgas lietošanai ikdienā…taču kā dzied vienā vecā dziesmā: “Bet dzīvē viss ir savādāk!” Stūre ir perfekta, tā rada ļoti sportiskas izjūtas un to tiešām ir patīkami lietot un vienkārši pie tās turēties. Pogas ir ērtas lietošanā un nekādi to darbības traucējumi līdz šim nav bijuši. Dīvaini, ka daudzos interneta forumos par tām ir lasītas ne īpaši sajūsmas pilnas atsauksmes – man pieredze liecina par pretējo. Ja nu vienīgi pa rokai vienmēr ir jātur ekrānu tīrāmās salvetes, jo visas skārienjūtīgās virsmas (visvairāk jau lielais viduskonsoles ekrāns) ļoti ātri paliek netīras no pirkstu nospiedumiem.

Kā tas brauc? Ar 190 zirgspēku 2.0 l benzīna motoru dažbrīd pat pārāk dinamiski (un ar pārsteidzoši zemu reālo degvielas patēriņu, kas jauktā pilsētas/šosejas ciklā svārstās ap 7 l uz 100 km). It kā oficiālais rādītājs ieskrējienam līdz 100 km/h ir aptuveni 7,7 sekundes, kas nav ne daudz, ne maz, tomēr apdalīts ar jaudas rezervi es nejūtos ne brīdi. Iespējams, ka “pie vainas” ir adaptīvā šasijas regulēšana ar iespēju izvēlēties dažādus braukšanas režīmus, kuri var pārvērst automašīnas raksturu visnotaļ ievērojami. Nospiežam Eco pogu un slinki ripojam svētdienas braucēja vai opapa cienīgā ritmā. Nospiežam Comfort, un auto daudz mazāk jūt asfalta plaisas un ceļa negludumus. Un tad izvēlamies Sporta režīmu – stūre un piekare kļūst manāmi cietāka, gāzes pedālis jūtīgāks, ātrumkārba vairs spītīgi negrib pārslēgties uz augstāku pārnesumu un ļauj izbaudīt motora patīkamo rūkoņu trešajā “robā” līdz pat motora apgriezienu sarkanajai zonai…un robežai, kur Latvijā visnotaļ reāli varu palikt bez vadītāja apliecības uz kādu pus gadu vai gadu!

Ātrums aizrauj, pie tam Arteon skaņas izolācija ar dubultajiem priekšējo pasažieru durvju pakešu stikliem ir tik labā līmenī, ka nejūti lielu atšķirību, vai brauc ar 60 vai 160 km/h. Jā, šī ir īpašība, kas patiešām padara Arteon “premiālāku” par citiem VW modeļiem (un pietuvina šo auto lielajam Vācu dūžu trijniekam Audi, BMW un Mercedes) – salonā tu sajūti patīkamu mieru, klusumu un drošības sajūtu, pat nedaudz iluzoru vīziju, ka spēj pārliecinoši kontrolēt ne tikai pats savu auto, bet arī apkārtējo auto rīcību.

Atsevišķa nodaļa ir jāvelta Arteon drošības un vadītāja palīgsistēmām. Jau ierastajai adaptīvajai kruīza kontrolei, avārijas bremzēšanai pilsētā, gājēju un ceļazīmju atpazīšanai, stāvvietā novietošanas palīgam (kurš tagad arī brīdina par no sāniem tuvojošos auto, ja izbrauc no autostāvvietas atpakaļgaitā) klāt nākusi medicīnas ārkārtas situāciju atpazīšanas sistēma. Kā tas strādā? Ja esi aizmidzis pie stūres vai arī ir gadījusies pēkšņa nopietna veselības krīze, kas neļauj turpināt vadīt automašīnu un tā turpina traukties pa šoseju ar 100 km/h, automašīna pēc pāris sekundēm to piefiksēs un lūgs vadītāju pārņemt vadību. Ja nereaģēsi, tiks asi pievilkta drošības josta un nospiestas bremzes. Ja vadītāja reakcija nesekos, mašīna ieslēgs avārijas gaismas un lēni apstādinās automašīnu labajā joslā. Vai tas reāli strādā? Jā, esmu to pārbaudījis kontroles nolūkos, protams, vislabāk tas darbojas uz ātrgaitas šosejām ar labu ceļa marķējumu.

Noskaties klienta sagatavoto video

 

Interesants palīgs ir arī Travel assist. Būtībā tā ir uzlabota kruīza kontrole, kas ne tikai vadās pēc vadītāja iestatītā ātruma un priekšā braucošajām automašīnām, bet arī pēc iebūvētās navigācijas sistēmas un reālajām ceļazīmēm. Ja izvēlies braukt šajā režīmā, tad automašīna pati noteiks ātrumu, kādā tā drīkst braukt konkrētajā ceļa posmā, pie tam tā arī samazinās ātrumu pirms asiem līkumiem un apļveida krustojumiem. Kā tas strādā reālajā dzīvē? Gandrīz ideāli, jo man atliek tikai turēt stūri, visu pārējo izdara auto pats. Ja nu vienīgi pēc kāda laika mazliet kaitinoša paliek perfektā pieturēšanās pie ceļu satiksmē atļautajiem ātrumiem, jo uz šosejas retais izvēlas braukt uz 90 km/h un pilsētā uz 50 km/h, tāpēc laiku pa laikam nākas “piedot gāzi” pašam, lai iekļautos kopējā auto plūsmā.

Vizuāli iespaidīgas pārvērtības notiek ar Arteon tumsā – salons tiek izgaismots kādā no 30 tevis izvēlētajām LED gaismām, kas ir iestrādātas durvju un priekšējā paneļa apdarē. Papildus tam Volkswagen inženieri ir pacentušies iebūvēt komforta LED apgaismojumu ne tikai jau ierastajās griestu un pasažieru kāju zonās, bet arī pie salona iekšpuses durvju rokturiem un pat viduskonsoles glāžu turētājā! Naktī auto iegūst pilnīgi citu auru, bet pašu braukšanu un ceļa par tīrāko baudu padara IQ LED gaismas, kas automātiskajā režīmā pašas izvērtēs, kuri ceļa posmi ir jāizgaismo, neapžilbinot pretīmbraucējus un priekšā braucošos automobiļus. Arī manā iepriekšējā automašīnā, kas bija B7 sērijas Passat, bija pieejama šī funkcija, tomēr Arteonā ir jūtams, ka IQ LED gaismas izgaismo ceļu plašāk, tālāk un pati sistēma strādā ātrāk un precīzāk.

     Savu Arteon esmu izvēlējies aprīkot arī ar uzlaboto Harman Kardon audio sistēmu, ko VW tagad piedāvā jau ierastā Dynaudio vietā. Vai bija tā vērts? Viennozīmīgi jā! Pat man kā neprofesionālim ir saklausāma ievērojama skaņas kvalitātes atšķirība, ko izteikti jūt pie skaļākas mūzikas atskaņošanas. Lai cik skaļi tu izvēlēsies klausīties mīļāko dziesmu, tā nespiedīs uz ausīm, neradīs galvassāpes un durvis negrabēs pie vismazākajiem basiem. Sistēma ļauj arī izvēlēties vairāku veidu mūzikas skanējumus (Pure, Chillout, Live vai Energy), kas vienu un to pašu skaņdarbu padarīs nedaudz atšķirīgu. Šo audio sistēmu patestēja arī man pazīstami cilvēki, kam mūzika ir profesionāls darbs, un arī viņi atzinīgi izteicās par Harman Kardon skaņas kvalitāti.

Kāds ir mans īsais rezumē pēc pirmā mēneša ar savu jauno Arteon Shooting Brake?

Viennozīmīgi nepamet sajūta, ka esmu dabūjis mazliet vairāk, nekā sagaidīju no šīs automašīnas. Jā, vienmēr var vēlēties vēl mazliet vairāk jaudas, vēl precīzāku vadāmību, vēl mazāku degvielas patēriņu utt., taču manā Arteon viss šķiet perfektā harmonijā un līdzsvarā starp komfortu, jaudu, sportiskumu, drošību un ikdienas praktiskumu. Es varu mazliet patrakot (saprāta un noteikumu robežās, protams), sieva var baudīt mierīgu un drošu braucienu ar bērniem, savukārt visi kopā jau mēnesi varam priecāties par to, ka mūsu jaunais auto ir sasodīti pievilcīgs un pilnīgi noteikti nav vēl viens pelēks un garlaicīgs četru riteņu agregāts, ar kuru pārvietoties no punkta A uz punktu B. Auto taču ir emocionāls pirkums, vai ne?   

 

 

Publicitātē izmantojamie rekvizīti:
Foto: Artūrs Strautiņš @arthurrill